• KIRJOITTAJASTA

  • Viimeisimmät artikkelit

    • Asiakaskokemus – tarkkana mitä lupaat
    • Nättiä ja toimivaa – kalustus seminaarissa
    • Meneekö viesti perille
    • Yrityskulttuuri yllättää
    • Tietosuoja-asetuksia ja aidosti asiakkaasta kiinnostuneet
  • Kategoriat

    • Suunnittelu
    • Tarjouspyyntö
    • Tuotanto
    • Yleistä
  • Tule tykkäämään Facebookissa:

    Facebook Pagelike Widget
  • Avainsanoja

    asiakaskokemus asiakkuus Clarion Event Live Evento Awards Kongressimessut konseptisuunnittelu kulttuurit tapahtumassa Pirjo Kivistö Plan B POINT Production PowerPark sisältö tapahtumamarkkinointi tapahtuman logistiikka tapahtuman suunnittelu tapahtuman tuottaminen tapahtumat tapahtumatoimisto tapahtumatuotanto tapahtumatuottaja tapahtumaviestintä tapahtumien kalustus tapahtumien personointi tapahtumien suunnittelu Tapahtumien takana tarjouspyyntö varasuunnitelma viestintä yritystapahtumat
  • Etusivu
  • Kirjoittajasta
  • Yhteydet

Tuottajan rooli – osaaminen ja tiedon tuoreus

5.2.2019

Mitä sä sitten teet? Jos sä suunnittelisit sen puhujien aikataulutuksen? Ja hoitaisit sen, että puhujat ovat lavalla oikeaan aikaan?

Toki. Voin tehdä sen. Kuka sitten hoitaa sen, että tila on oikeaan aikaan käytettävissä ja tekniikka, kalustus, somistus ja kaikki muu on valmiina oikeaan aikaan ja ne ovat juuri ne mitä pitääkin? Kuka sitten hoitaa sen, että edellä mainitut eivät touhua siellä pää toisiinsa tai paremmin sanottuna laatikot ja nostimet toisiinsa kolisten? Eli ovat oikeaan aikaan kukin paikalla. Ja sen ettei puhuja ja esiintyjä tule liian aikaisin tai liian myöhään paikalle, jotta heidän tarvitsemat tavarat ovat jo kunnossa tai ehtivät treenata ennen kuin vieraat tulevat ovesta sisälle.

Yhä edelleen kohtaan tilanteita, joissa saa avata tapahtumatuottajan työnkuvaa yritystapahtumissa ja mistä kaikesta hän voi vastata ja mitä hänelle kannattaa antaa vastattavaksi. Monet yritykset osaavat ostaa alan palveluita ja lukemattomat yritykset tekevät tapahtumat edelleen in-house. Toiset sen osaavat hienosti ja siihen on varattu resursseja. Toiset sitten tekevät sen muiden töiden ohessa, kiireellä, riskillä unohduksista tai tietämättömyydestä pilkuista sekä säännöksistä.

Yksi tärkeä asia on ammattilaisuus. Aivan kuten kenen tahansa ammattilaisen omalla alallaan, tulee tapahtuman tuottajan olla ajantasalla työhönsä liittyvistä säädöksistä ja lain pyklälistä. Yksi iso muutos tuli uuden alkoholilain myötä. Enää ei yksityistilaisuuksista tarvitse tehdä viranomaisille ilmoitusta tarjottavasta alkoholista – mikäli se menee yksityistilaisuudessa tarjottavana juomana eikä siitä vieraat maksa erikseen itse tapahtumassa tai vaikka illalliskortissa etukäteen. Yhä edelleen pelastussuunnitelmat tulee olla ajantasalla huomioiden tapahtuman luonne ja tapahtumasta tulee tehdä viimeistään 14 päivää ennen ilmoitus pelastusviranomaisille – ellei se sitten suoraan ole tapahtumapaikan normaalia toimintaa. Muistathan myös Teosto-maksut – ja jälleen elleivät ne jo kuulu tapahtumapaikan normaaliin Teosto-sopimukseen. Tässä vain muutama esimerkki, joihin kokenut tapahtumatuottaja tietää luonnollisesti vastaukset aivan suoraan.

Perustettiin muuten uusi tapahtumatoimisto! Event Live Oy.
Tervetuloa meidän asiakkaaksi! Tullaan ihan mielellämme ihan iholle kumppanina tekemään.

Kuva tässä artikkelissa on mainion valokuvaaja Atte Leskisen ottama tuottamastamme Uudenmaan Yrittäjien 80-vuotisjuhlagaalasta Hyvinkään Hotel Sveitsissä.

Event Livetapahtumamarkkinointitapahtumatuottajayritystapahtumat
Share

Suunnittelu  / Yleistä

You might also like

Nättiä ja toimivaa – kalustus seminaarissa
22.9.2019
Meneekö viesti perille
15.9.2019
Yrityskulttuuri yllättää
10.5.2019
  • Tervetuloa seuraamaan

  • Tule tykkäämään Facebookissa:

    Facebook Pagelike Widget


  • Viimeisimmät jutut

    • Asiakaskokemus – tarkkana mitä lupaat
    • Nättiä ja toimivaa – kalustus seminaarissa
    • Meneekö viesti perille
  • Infoa

    • Kuka olen
    • Yhteydet
      • Evästeet

© Copyright Pirjo Kivistö