• KIRJOITTAJASTA

  • Viimeisimmät artikkelit

    • Asiakaskokemus – tarkkana mitä lupaat
    • Nättiä ja toimivaa – kalustus seminaarissa
    • Meneekö viesti perille
    • Yrityskulttuuri yllättää
    • Tietosuoja-asetuksia ja aidosti asiakkaasta kiinnostuneet
  • Kategoriat

    • Suunnittelu
    • Tarjouspyyntö
    • Tuotanto
    • Yleistä
  • Tule tykkäämään Facebookissa:

    Facebook Pagelike Widget
  • Avainsanoja

    asiakaskokemus asiakkuus Clarion Event Live Evento Awards Kongressimessut konseptisuunnittelu kulttuurit tapahtumassa Pirjo Kivistö Plan B POINT Production PowerPark sisältö tapahtumamarkkinointi tapahtuman logistiikka tapahtuman suunnittelu tapahtuman tuottaminen tapahtumat tapahtumatoimisto tapahtumatuotanto tapahtumatuottaja tapahtumaviestintä tapahtumien kalustus tapahtumien personointi tapahtumien suunnittelu Tapahtumien takana tarjouspyyntö varasuunnitelma viestintä yritystapahtumat
  • Etusivu
  • Kirjoittajasta
  • Yhteydet

Tietosuoja-asetuksia ja aidosti asiakkaasta kiinnostuneet

2.5.2019

Jatkanpa vielä Kongressimessuista. Mielestäni on todella tärkeää, että messujen jälkeen ollaan yhteydessä potentiaalisiin asiakkaisiin. Niitähän messuilla yritetään tavoitella ja innostaa omien tuotteiden tarpeellisuudesta.

Hätkähdyttäväksi tekee se, että messujen jälkeen sähköpostiin tipahtelee ei vain yksi vaan useampikin pirteä myyntikirje, jossa kiitetään messuilla ja kyseisen yrityksen osastolla vierailusta. Hassuksi sen tekee se, että tiedän varmasti missä osastoilla tälläkin kävin ja näin ollen olen ihan varma etten kyseisten näytteilleasettajien osastolla käynyt. Tuossa kohtaa markkinointi menee ihan harakoille, kun huomioni siirtyy tuotteista ja palveluista epäonnistuneeseen markkinointiviestinnän sisältöön. Tuollaista mokaa ei mielestäni markkinointiviestintäalan kokonaisuuteen lukeutuvan Kongressimessujen näytteilleasettajalta odottaisi. Hieman kunnianhimoa soisin löytyvän viestinnästä. Ei liene vaikeaa määritellä viestin sisältöä joko neutraalimmaksi ellei pysty erottelemaan ketkä messuvieraat oikeasti omalla osastolla piipahti. Vai onko?

Toinen pohdinta kohdistuu tässä tietosuojaan. Siihen tunnettuun gebardiin eli GDPR. Miten se suhtautuu markkinointikirjeeseen, joka tulee tilaamatta, pyytämättä, haluamatta? Toki yhteystietoni löytyvät yrityksemme nettisivuilta ja ainakin LinkedIn-palvelusta. Facen ja IG:n kauttakin yhteyttä saa. Joten olenko vaan nipo, kun edes pohdin tuota gebardia tässä kohtaa? Pohdin kuitenkin, sillä roskapostia tulee muutenkin ihan tarpeeksi.

Itse olen ehkä liiankin tarkka omasta toiminnastani markkinointiviestinnän maailmassa. Tällä hetkellä meillä on menossa laaja myyntikampanja, jossa prospektointia on tehty pitkään ja hartaasti. Olemme hyödyntäneet julkisia lähteitä ja lisäinfoa saamme suoraan yrityksistä kysymällä. Tavallaan työlästä, mutta myyntiraportteja lukiessani saan todella hyvää tietoa yrityksistä, oikeista yhteyshenkilöistä ja niiden tämän hetken tapahtumatarpeista. En edes yritä verrata niiden tuloksia suhteessa sokkona heitettyihin massasähköpostimainoskirjeisiin. Olemme aidosti asiakkaista kiinnostuneita. Siksi soitamme suoraan.

Miten sinä suhtaudut tänä päivänä GDPR:ään? Entä miten itse teet uusasiakashankintaa?

asiakkuustapahtumamarkkinointitapahtumatyritystapahtumat
Share

Yleistä

You might also like

Nättiä ja toimivaa – kalustus seminaarissa
22.9.2019
Meneekö viesti perille
15.9.2019
Yrityskulttuuri yllättää
10.5.2019
  • Tervetuloa seuraamaan

  • Tule tykkäämään Facebookissa:

    Facebook Pagelike Widget


  • Viimeisimmät jutut

    • Asiakaskokemus – tarkkana mitä lupaat
    • Nättiä ja toimivaa – kalustus seminaarissa
    • Meneekö viesti perille
  • Infoa

    • Kuka olen
    • Yhteydet
      • Evästeet

© Copyright Pirjo Kivistö